7-і кл.



29 квітня

Завдання для дистанційного  навчання (на 3 уроки)

Тема: А.Азімов  «Фах» аналіз твору (паспорт).Система освіти майбутнього.

Завдання

1.Проаналізувати твір , використовуючи матеріал уроку.

2.Записати в зошит тему, ідею твору, етапи освіти майбутнього, їх процедуру і мету.


Автор – Айзек Азімов. Рік написання – 1957

Тема “Фах” — зображення моделі майбутнього суспільства, здобуття освіти та фаху

Ідея“Фах” – Утвердження сили людського інтелекту, самостійності мислення, творчої уяви, моральних цінностей.  Довести, що глибокі знання дає тільки само-освіта; треба розвиватися в різних напрямках, щоб бути ерудованою людиною, правильно визначитися у своєму професійному виборі

Мета А.Азімова: глибокі, ґрунтовні знання здатна дати тільки самоосвіта; щоб бути ерудованою людиною і правильно визначитися зі своїм професійним вибором, необхідно розвивати і вдосконалювати свої знання в різних напрямках й сферах життя.

Головна думка – утвердження сили людського інтелекту, самостійного мислення, творчої уяви, моральних цінностей

Жанр “Фах”: науково-фантастичне оповідання (повість: у творі йдеться про тривалий період із життя головного героя Джорджа Плейтена, події відбуваються в різних місцях, існує паралельна сюжетна лінія – лінія Тревеліяна)

Місце дії — Земля. В оповіданні згадується єдина конкретна географічна назва — місто Сан-Франциско. Ні назви рідного міста Джорджа, ні місця перебування в Інтернаті автор не вказує. Та й те, що усе людство розмовляє однією мовою і проживає на півтори тисячі планет, вільно переміщається не лише на Землі, а й в космічному просторі, створює відчуття всеосяжності

Час подій. Описані події відбуваються в майбутньому, коли земляни почали успішно заселяти планети в усій Галактиці. Описані події — фантастичні (спосіб здобуття освіти, заселення інших планет, спілкування з інопланетянами). Автор використав наукові гіпотези про освоєння космосу, про програмування інтелекту, про необмежені можливості людини.

Події твору відбуваються фактично трохи більше, ніж добу. Йдеться про незвичайний день — Перше травня, день Олімпіади. Але художньо час подовжено, оскільки у власних спогадах його переживає Джордж Плейтен — від Дня Читання до дня Олімпіади. Це період формування людини, здобуття нею знань, вибору життєвого шляху.

Заселені планети, що згадуються в оповіданні: Діпорія, Новія, планети класу А

“Фах” головні герої

Джордж Плейтен – мріє стати дипломованим програмістом на планета класу А. Відрізнявся від своїх однолітків тим, що читав книги, займався самоосвітою;

Арманд Тревіліан – прагне стати дипломованим металургом на планеті Новія.

Хейлі Омейні (психолог),

Інженеску Ладислас (історик-соціолог),

Конфлікт твору. Людина і суспільство: чи має людина право на власний вибір життєвого шляху; стандартизована система освіти і здатність до творчого мислення окремої людини

Назва «Фах» – це не лише освіта, професія людини, а ще і її справжнє покликання, талант, її людська сутність, призначення на землі.

Композиція твору “Фах”

Експозиція – мрія Джорджа стати дипломованим програмістом

Зав’язка – День Освіти. Життя в інтернаті

Розвиток дії – втеча Плейтена з інтернату для недоумків

Кульмінація – розмова Плейтена з новіанином.

Розв’зка– Джордж не такий як всі

Проблематика твору “Фах”

У творі Айзек Азімов піднімає такі проблеми:

основна мета освіти; внутрішня сутність людини, її покликання;

місце людини в суспільстві;

людина та досягнення науки і техніки;

людина і цивілізація.

Чого навчає твір “Фах”? Повість показує, що для того щоб бути ерудованою людиною і правильно визначитися зі своїм професійним вибором, необхідно розвивати і вдосконалювати свої знання в різних напрямках й сферах життя.

Система освіти майбутнього за повістю «Фах» Айзека Азімова

День Читання

Проводиться щороку у вересні для дітей восьмирічного віку; «він ще не знав таємниці алфавіту»

Мета: навчити всіх дітей восьмирічного віку читати «нас цікавила будова твого мозку» (у восьмирічному віці лікарі здійснюють вимірювання особливостей структури мозку кожної дитини, виявляючи таким чином володаря унікального мозку, здатного бути творчим, а не тільки засвоювати готову інформацію). Вміння читати отримують всі.

Процедура проведення: лікарське обстеження, після якого за допомогою спеціального пристрою та стрічок (своєрідна операція) закладається певна інформація, після якої через 15 хвилин людина вже читає. «Його і ще чотирьох хлопчиків упустили до кімнати і наказали роздягатися. Вони швидко скинули свій новий одяг і стояли так, голі й маленькі, тремтячи швидше від хвилювання, ніж від холоду. Медичні працівники по черзі обстежували їх за допомогою якихось дивних приладів, кололи їм пальці, щоб узяти кров. Кожен лікар брав їхні картки і чорною паличкою вправно виводив на них акуратні рядки значків. Джордж пильно вдивлявся в них, але вони були так само незрозумілі. Потім дітям звеліли одягтися» «Вони сіли на маленькі стільчики і знову чекали. їх почали викликати по одному. Джорджа Плейтена назвали третім…»

Роль цього етапу Освіти: У кожній родині очікували на те, що дитина, яка навчилася читати, в майбутньому буде генієм. «Сам по собі день Читання, либонь, мало що означав, та воднораз тільки він міг виявити бодай щось до настання того другого знаменного дня. Коли діти повернулися додому, всі батьки Землі вслухалися в їхнє читання, прагнучи віднайти якусь особливу легкість читання, щоб витлумачити її як щасливе знамення» «Восьмирічна дитина легко звикає до найдивовижніших явищ. І те, що вчора вона ще не вміла читати, а сьогодні вже вміє, здається їй чимось цілком природним, як сонячне проміння…» «Він намагався пригадати, як це не вміти читати, і не міг. Здавалося, він завжди вмів. Завжди»

День Освіти

Проводиться щороку в листопаді для молоді, що досягла вісімнадцяти років «Перше листопада того року, коли виповниться вісімнадцять»

Мета: визначення фахової відповідності кожної молодої людини на основі медичного обстеження. Зіставлення бажань і можливостей молодої людини у виборі фаху. Останнє слово за собою залишає Система Освіти, а не сама людина Фах отримують не всі. Люди з унікальними розумовими можливостями не стають запрограмованими дипломованими спеціалістами. їх відбирають для отримання вищої освіти

Процедура проведення: закладання в мозок людини за допомогою інформаційних стрічок певного обсягу інформації, необхідного для виконання тих чи інших професійних обов’язків. У великих містах обсяг інформації більший, тому «спеціалісти» отримують різний рівень фахової підготовки. «Цього разу система була інша, ніж у день Читання. Все відбувалося набагато повільніше, а інструкції їм роздавали вже надрукованими —- неабияка перевага проти тих дітей, що не вміють читати» «Більшість людей, до здобуття освіти, не називають ніякої конкретної професії. Видно, вони бояться нашкодити собі»

Роль цього етапу Освіти: «день Освіти — велика подія в житті кожного». «У вісімнадцять років Джордж Плейтен твердо знав, що стане дипломованим програмістом; він прагнув цього, відколи пам’ятав себе». Для людей з унікальними розумовими здібностями: «Закон забороняє, Джордже. Та послу-хай, усе буде гаразд. Твоїй сім’ї ми все пояснимо так, щоб нікого не образити. А там, куди тебе помістять, ти матимеш пільги. Ми дамо тобі книжки, і ти вивчатимеш усе, що забажаєш». «Адже ще лишається останнє випробування. Навіть після відсіву в день Освіти дев’ять чоловік із десяти, що потрапили сюди (до Інтернату для недоумків), виявляються не зовсім підходящими для творчості, й нема такого апарата, який допоміг би нам вирізнити з цієї десятки того єдиного, хто нам потрібен. Цей десятий повинен виявитися сам. — Яким чином?— Ми поміщаємо вас сюди в Інтернат недоумків, і той, хто не бажає з цим змиритися, і є людина, яку ми шукаємо. Щоправда, метод жорстокий, зате себе виправдовує. Не слід казати людині: «Ти можеш винаходити нове. Тож-бо, твори». Набагато розумніше зачекати, поки вона сама мовить: «Я можу творити і творитиму, хочете ви цього чи ні». Таких людей, як ти, Джордже, десять тисяч, і вони сприяють технічному прогресові півтори тисячі світів. Ми не можемо дозволити собі загубити бодай одного з їх числа або ж витрачати наші зусилля на того, хто не виправдає наших сподівань»

День Олімпіади

Проводиться в травні щороку в різних фахових галузях для забезпечення професійних запитів у Всесвіті в цілому й зокрема на Землі.

Мета кожного учасника: показати найвищий рівень фахової майстерності й отримати призначення на роботу на планету класу А

Процедура проведення: змагання між дипломованими фахівцями на виявлення кращих професіоналів згідно із запитами планети-покупця.

3 кожного фаху проводиться своя Олімпіада, до участі в якій допускаються дипломовані спеціалісти за їхніми заявками. Людина з дипломом може брати участь в Олімпіаді щороку, але рівень її знань залишається таким, який вона отримала у День Освіти

Роль цього етапу Освіти: «Земля також експортує висококваліфікованих спеціалістів, і кількість її населення не перевищує припустимого рівня. Оскільки за вивозу фахівців зберігається статева рівновага, вони можуть самовідтворюватися, що сприяє зросту населення на тих планетах, де є така проблема. Крім того, за стрічки та спеціалістів нам платять сировиною, яка конче необхідна і від якої залежить наша економіка» «Фактично через нестачу належно підготовлених фахівців людство довго не могло по-справжньому колонізувати планети за межами Сонячної системи. Злом настав, коли розкрили механізм зберігання знань у людському мозку. Після цього відкриття почалася розробка стрічок освіти, які б змінили цей механізм таким чином, щоб можна було відразу вкласти в мозок значну кількість, так би мовити, готових знань. А втім, ви це знаєте.Відтак стало можливим випускати тисячі й мільйони фахівців, і ми розпочали те, що хтось назвав

«Заповненням Всесвіту». Зараз у Галактиці півтори тисячі заселених планет і заселенню наступних не видно кінця.» «Ви розумієте, що з цього випливає? Земля експортує стрічки освіти, що дають змогу готувати фахівців низької кваліфікації, і це гарантує єдність культури для всієї Галактики. Так, наприклад, завдяки стрічкам, які навчають читати, ми всі говоримо однією мовою… Не дивіться так вражено. Можуть бути й інші мови, і в минулому люди на них розмовляли. їх були сотні»

«Інтернати для недоуків», кодована назва Інститутів вищої освіти

Мета Системи Освіти: надати можливість людям з високими та унікальними можливостями розвиватися, самостійно за допомогою книжок та наставників отримувати поглиблені й розширені знання, ставати творчими особистостями, що рухають розвиток науко-во-технічного прогресу

Процедура проведення: «Збирати знання по зернині». «Двісті п’ять. Джордже, і це не єдине таке місце. їх тисячі» (Омейні про вихованців Інтернатів). «Зроду він не уявляв, що може бути така сила книжок — ними були забиті, саме забиті довгі полиці». «Ми вміємо аналізувати інтелект, Джордже, і визначати, що ця людина може стати пристойним архітектором, а та — хорошим теслярем. Однак не вміємо визначити, чи здатна людина до оригінального творчого мислення. Це надто делікатна галузь. Є деякі кустарні методи, що дозволяють визначити тих, хто, можливо, має такий талант. Про цих людей доповідають у день Читання, як, наприклад, повідомили про тебе. За дуже приблизними підрахунками, таким чином сповіщають про одну людину з десяти тисяч. У день Освіти цих людей перевіряють знову, і виходить, що в дев’яти випадках з десяти тривогу зчинили помилково. Тих, хто залишається, направляють у такі установи, як ця» (Хейлі Омейні)

Роль цього етапу Освіти: «А хто створює стрічки освіти? Фахівці по виробництву стрічок? А хто ж тоді складає стрічки для їхнього навчання? Фахівці ще вищої кваліфікації? А хто складає стрічки… Ти розумієш, що я хочу сказати. Десь має бути кінець. Десь мають бути чоловіки та жінки, здатні оригінально мислити» (Джордж Плейтен)

Модель цивілізації майбутнього

Мета поділу людства на групи: «Не можна, щоб усі оті люди вважали себе невдахами. Вони прагнуть здобути фах, і тим чи іншим шляхом здобувають його. Кожен може додати до свого ім’я слова: «дипломований такий-то чи така-то». Так чи інакше, кожен посідає своє місце в суспільстві. Це необхідність».

Принцип існування системи: швидка підготовка за єдиними стандартами Дає змогу економити ресурси, колонізувати Всесвіт, зберігаючи єдність усіх 1500 світів.

Прагматичність системи: «Ми не можемо дозволити собі загубити бодай одного з них (геніїв) або ж витрачати наші зусилля на того, хто не виправдає наших сподівань».






20 квітня

Завдання для дистанційного  навчання

Тема: А.Азімов "Фах"

1.Переглянути відеоурок

2.Прочитати оповідання "Фах" за підручником




5 березня  

Урок для 7А класу

Тема: Тема, ідея та композиція новели "Останній листок"

Завдання

1.Переглянути відеоурок

2.Записати в зошити тему, ідею та особливості композиції твору.





23 листопада

Матеріал для дистанційників (завдання на тиждень)

Тема:Світова війна у європейській літературі

Завдання 

1.Поезія про війну (с123-126)

2.Прослухати книгу "Хлопчик в смугастій піжамі "(коротко)





7 листопада

Матеріал для дистанційників (завдання на тиждень)

Тема: Образ Айвенго 
1.Дочитати уривки твору
2.Переглянути відео
3.Записати в зошит 
  -тема та ідея твору
-проблеми роману
-характеристика Айвенго





31 жовтня 

Матеріал для дистанційників (завдання на тиждень)


Тема : Вальтер Скотт.Роман «Айвенго»

Завдання

1.Прочитати матеріал про В.Скотта. Записати основні факти біографії в зошит. ( с.70 -71)

2.Переглянути відео

3.Прочитати уривки з роману по підручнику






12жовтня 
Завдання для дистанційників
Тема: А.Міцкевич. Балада "Світезь"

Завдання 
1.Прочитати про А.Міцкевича  (с.49-50)
2.Переглянути відеоурок
3.Відповісти на питання підручника 7,13  с.58 (усно)







22 листопада для 7Б,7В,7Г кл.
21 ЛИСТОПАДА для 7 а кл.
Тема : Дж.Бойн "Хлопчик в смугастій піжамі"
Завдання
Познайомитись зі змістом твору, переглянувши відео.









19 листопада для 7в кл.
Виконати тестові завдання і надіслати  мені на вайбер

1 Події твору "Айвенго" відбуваються у                       

 а)Англії   б) Франції    в)Скандинавії                          

 2.Вихованкою Седріка Сакса     була                                а)Ребека    б)Ровена    в)Ульріка

3.Знайдіть правильне твердження

  а)На щиті в Айвенго було зображено молодий дуб з вирваним корінням та написано іспанською мовою "Desdschado", що означає "Позбавлений спадку"

 б) Айвенго - зброєносець короля Річарда

 в) Айвенго виповнилося близько 40 років, він є сином Седріка Сакса

 4.За що Седрік Сакс вигнав сина ?

а)\він порушив закони лицарства    б)він покохав леді Ровену

 в)він розтратив кошти і мав борги

 5.З ким хотів одружити свою вихованку Седрік Сакс?

а)Ательстан   б)Річард Айвенго   в)Бріан де Буагільбер

 6.Куди прямували два поважні нормани, яких в лісі зустріли Гурт і Вамба?

а)до священного місця   б)на турнір   в)до столиці Англії

 7.Хто взявся рятувати пораненого Айвенго?                      а)Ребекка   б)Локслі   в)Гурт

 8.В період правління якого англійського короля відбуваються події у романі?

а)Генріх VII   б)Едуард ІІ    в)Річард І    г)Вільгельм І

 9.Чиїм сином був Вілфред Айвенго?

а)Бріана де Буагільбера    б)Пріора Еймера

 в)Річарда І    г)Седріка Сакса

 10.Як склалася подальша доля Айвенго і Ровени?        

а)вони одружилися  б)вони розійшлися   в)обидва трагічно загинули                        

  11.Королевою турніру в Ашбі обирають

 а)Ребекку   б)леді Алісію  в)леді Ровену

12.Айвенго не брав участь у штурмі замку, тому що…

а)його не було   в країні  б)не хотів   в)був поранений

 13.На турнір Айвенго допоміг потрапити…

а)єврей Ісаак   б)Седрік Сакс   в)Вамба

 14.Роман «Айвенго» за жанром…           а)Історичний   б)Психологічний  в)Пригодницький

 15.Справжнє ім'я Айвенго              а)Локслі\   б)Седрік   в)Уілфред

 16.Під прізвиськом Чорний Лицар ховається…

а)Річард Левине Серце;   б)Айвенго   в)Ательстан

 17.Айвенго таємно з’явився в будинку батька під виглядом …

а)пілігрима   б)лицаря  в)жебрака    г)священика

 18.Храмовник, заклятий ворог Айвенго, саме його Айвенго викликав на смертельний  двобій. Хто це?

а)Ральф де Віпонт    б)Моріс де Брасі  в)Фрон де Беф               г)Бріан де Буагільбер

 19.Незаконо заволодіти троном намагався                   а)Річард   б)Джон   в)Айвенго

 20.За що все життя боровся Седрік?

а)за трон   б)за права свого народу            в)за багатство




19 листопада для 7А і  7Б кл
Тема: Світова війна в європейській поезії .К.Галчинський

Завдання
1.Переглянути відеоурок
2.Записати у зошит факти біографії К.К.Галчинського





12 листопада для 7Г кл.
Тема: Образ Айвеного у романі "Айвеного".



Відео № 2


Завдання з відео №2
Записати в зошит:
-тему твору
-ідею
-проблеми
-конфлікт
-головні герої та їх характеристика



29 жовтня для 7Б,7В,7Г кл.
Тема : Історичний колорит роману "Айвенго"


Завдання 
1.Переглянути відео
2.Прочитати уривки роману (с. 87-97 )
Для 7Б кл. - с.67 - 76



24 жовтня для 7 кл.
Контрольна робота.
потрібно виконати  і  надіслати мені на вайбер

 1.  Жанр балади виник

 А)в Україні  б)в Англії    в)у Франції    г)в Німеччині

 2.  У минулому баладою називалися

 А)Казки                 б) пісні про кохання

В)  Анекдоти         г)  байки

  3. Балада "Як Робін Гуд став розбійником" була створена

А)  в Англії  б) в Німеччині  в)в Польщі     г)у Франції

 4.В баладі Ф.Шиллера "Рукавичка" події відбуваються за часів

 А)короля Франциска І     б)короля Георга І

 В) принца Джона Безземельного 

  Г)короля Річарда Левине Серце 

5.Бій на арені мав відбутися між

А)хижими звірами    б)гладіаторами

В)  професійними боксерами

 6.  Волелюбні жителі міста Світязь не хотіли загинути від руки загарбника, жити в неволі,   тому вирішили

А)прийняти смерть  б) битися до останнього

 

В)здатися в полон  втекти вночі з міста

 7.Народ, оспіваний Робертом Бернсом в баладі "Вересовий трунок", це

А) Шотландці    б)  пикти     в)англійці  г)жителі міста Світязь

  8.   Старий пикт у творі Роберта Стівенсона

А) боїться смерті   б)хоче вижити любою ціною

 В)готовий померти, але не підкоритися  і не зрадити свій народ

 9.Кульмінація балади Роберта Стівенсона "Вересовий трунок":

 А)за проханням батька сина кидають у море

Б) знищення маленького народуВ) захват у полон батька й сина

 Г)захват території пиктів загарбниками

 10. Якого звіра не було у звіринцю? (Шиллер "Рукавичка")

А)  леопард  б) ведмідь    в)тигр   г)лев

 11. Що повелів зробити пан, аби відгадати таємницю озера?

 А)Викликати мисливців за привидами   б)осушити озеро

 В)В'язати велику рибальську сітку

 12. Чому місто Світязь виявилось беззахисним

А) всі загинули   б)всі  поїхали в гості

В) виступили на допомогу сусідам

13. На що перетворились жінки і дівчата в баладі "Світязь"?

А)Хмари  б) Маки    в)Купави     г)Зорі 

 14.Що Робін Гуд робив краще за всіх?

 А)Грав на гуслях    б)Будував замки    в)Стріляв з лука

 15.Красуня, яка намагається випробувати силу почуттів лицаря Делоржа

А) Гонореля  б) Корделія   в)Кунігунда   г) Регана

 16.У баладі "Рукавичка" події розгортаються... 

 А)на ігрищах і забавах зі звірами   б)у театрі на виставі

 В)на ринковій площі

 17.Що таке трунок?

 А) Зброя  б) Їжа   в)Напій    г)Отрута

 18.Лицар, який виконує прохання дами свого серця, але зрозумівши, що вона грає його почуттями, вчиняє справжній подвиг.

 А) Делорж    б) король  в) Франциск   г)Айвенго

 19.Тема балади "Вересовий трунок"?

 А)Дружба    б)боротьба за незалежність   в)краса природи

 20.Як поділив батько-король Лір своє багатство?

 А)Порівно розділив між дочками   б)Поділив на дві частини

В)Віддав старшій дочці

 



22 жовтня для 7а кл.
Тема: Вальтер Скотт.Біографія

Завдання
1.Переглянути відео.



2.Прочитати матеріал у підручику (с.70-72) 
і записати у зошит факти біографії В.Скотта


13 жовтня для 7Б кл. https://meet.google.com/efw-rftw-qtu
13 жовтня для 7а,7Б,7В кл.
Тема: Л.Стівенсон "Балада про вересовий трунок"

Завдання 
1.Записати в зошити факти з життя Л.Стівенсона( з підручника)
2.Переглянути відео.
3.Прочитати баладу  "Балада про вересовий трунок"





11 жовтня для 7б,7В,7Г кл.

Тема: Аналіз балади "Світязь"

Завдання
1.Переглянути відео.Записати в зошит паспорт балади.



2.Виконати тестове завдання ( посилання в групі вайбер.) Обов`язково для всіх.






8 жовтня для 7а,7б,7в кл.

Тема: Аналіз балади "Світезь".Відеоурок.





1 жовнтя  для 7г кл.,3 жовтня для 7А кл., 4 жовтня для 7Б і 7В кл.

Тема : Образ відважного лицаря Делоржа (балада "Рукавичка).Відеоурок



ДЗ в кінці ролика

28  вересня Тема: Аналіз балади "Рукавичка"

 Завдання

Знати зміст балади.

Скласти цитатний план.

Письмове завдання(письмове):переказати , як ведуть себе звірі у звіринці та як ведуть себе люди.Порівняти їхню поведінку (обсяг півсторінки).



27 вересня для 7 в кл.https://meet.google.com/xzx-nunp-pbg


27 вересня для 7Б кл.https://meet.google.com/rvu-niyw-sdn

27 вересня для 7Г кл.https://meet.google.com/sww-yydp-cbd

26 вересня для 7а кл.https://meet.google.com/rfg-gvww-rsf

26 вересня для 7А кл.

24 вересня для 7г,7в,7Б кл.

Тема: Життя і творчість Фрідріха Шиллера.

Завдання 

- переглянути відео про Життя і творчість Фрідріха Шиллера


2. Прочитати літературний коментар про баладу "Рукавичка" (підручник с.43)

3.Знати зміст балади "Рукавичка"


https://meet.google.com/yrk-coum-yww


14 вересня для 7в кл. https://meet.google.com/aai-pjfy-vhi


для 7б  14 вересня https://meet.google.com/dby-ehrz-dbn

13 вересня 7в кл.https://meet.google.com/cax-xhba-mcb


13 вересня 7б кл.https://meet.google.com/vvv-vkwq-gmc

Тема: Билина про Іллю Муромця та Соловія.

Завдання 

-


https://meet.google.com/yrk-coum-yww 21 вересня для 6а


20 вересня

Тема : Балади про Робіна Гуда.

1.Прочитати про англійські балади про Робіна Гуда (с.25)

2.Підготувати переказ уривку про те, як Робін став розбійником (с29-30)

3.Переглянути фільм (для бажаючих)"Робін Гуд" (2010р.)



  прочитати і знати зміст билини

  - скласти простий план билини


7Г 3 вересня   https://meet.google.com/hxt-tszc-hva


 7А кл. 13 вересня

Тема:Фольклорна балада."Король Лір і його дочки"

Завдання: 

  - прочитати і знати зміст балади (с.19-24)

  - скласти цитатний ( або простий) план балади


Немає коментарів:

Дописати коментар